Kuponok, akciók és pontgyűjtők: így változtak a magyarok vásárlási szokásai

A pontgyűjtő kártyák és alkalmazások mellett az egyes üzletek alkalmazásait is előszeretettel használják már a vásárlók, de a nyereményjátékok vonzzák őket a leginkább. A vásárlási szokások változásáról az Ynsight Research kutatójával, Csiby Fruzsinával beszélgettek a VG Podcastben.

A koronavírus-járvány kirobbanása óta hatalmasat változott az életünk, ami a bevásárlási szokásainkat sem hagyta érintetlenül. 2020 óta sok minden átalakult, a gazdasági válság és az orosz–ukrán háború miatti ellátási nehézségek pedig újabb és újabb kihívások elé állítják mind az élelmiszerláncokat, mind a vásárlókat, amiről természetesen előszeretettel beszélgettünk 2022-ben is az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata megvizsgálta, hogy hányszor és hogyan emlegették a magyarok a hazai üzleteket az interneten, hogy kiderüljön, hol vásároltak a legszívesebben 2022-ben.

vásárlók
Fotó: Földi D. Attila / Világgazdaság

Az online felmérés eredménye azt mutatta, hogy elsősorban az Aldi és a Lidl dominálják a magyarok netes beszélgetéseit. Leginkább arról szólnak a diskurzusok, hogy hol lehet hatósági áras termékeket vásárolni, illetve mekkora mennyiségben. Fontosak az akciók, és imádják a nyereményjátékokat. Nem szeretnek viszont sok időt a boltban tölteni és a sorban állás riasztó hatással van a vásárlásokra. 

„Nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik” – elfogyott a türelem a kereskedőkkel szemben

Harmadával drágultak Nagy-Britanniában az élelmiszerek, és egyre többen érzik úgy, hogy a kereskedők csupán kihasználják a helyzetüket, és kizárólag a bevétel maximalizálására törekednek.

Megosztja a vásárlókat a házhoz rendelés. Sok mindent előszeretettel rendelünk a pandémia óta, viszont a bevásárlás más kérdés. Sokan, különösen azok, akiknek nincs a néhány kilométeres körzetében bevásárlóközpont, inkább rendelnek, miközben aki néhány perc alatt eljuthat egy boltig, az nem szívesen bízza másra a vásárlást. Ez az energiaválságra vezethető vissza, a drága üzemanyagok miatt tud népszerűvé válni a rendelés, viszont sokan tartanak attól, hogy nem a megfelelő termékeket kapják. Többen is beszámoltak arról a közösségi médiában, hogy helyettesítő termékként egy teljesen használhatatlan termék kerül a kosarukba. Csiby Fruzsina konkrét példaként említette, hogy volt üzlet, ahol elfogyott a paradicsom, ezért a rendelést padlizsánnal egészítették ki.

Forrás: Világgazdaság