A fogyasztók háromnegyede szkennelt már QR-kódot élelmiszer- vagy italtermékeken

A fogyasztók mintegy 75%-a állítja, hogy szkennelt már QR-kódot élelmiszer- vagy italtermékeken, és fele rendszeresen megteszi ezt – derült ki az Appinio piackutató cég új tanulmányából, amelyet a spiritsEUROPE megbízásából készített.
Qr-kódot
A fogyasztók Európa-szerte egyértelmű hozzáadott értéket látnak abban, hogy a termékinformációkat digitális címkéken keresztül érhetik el

Az öt európai országban – Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Csehországban – végzett felmérés szerint majdnem mindenki (95%), aki QR-kódot szkennel a termékeken, úgy véli, hogy a QR-kódok “hasznos módot kínálnak a részletes termékinformációk megszerzésére”.

A tanulmány szerint a digitális címkék legnagyobb előnyeként a kényelmet, a megbízhatóságot és az információk olvashatóságát említik.

A válaszadók nagy többsége (87%) támogatja továbbá azokat a politikákat, amelyek biztosítják, hogy a digitálisan közölt termékspecifikus információk a valóságnak megfeleljenek és pontosak legyenek.

“A fogyasztók Európa-szerte egyértelmű hozzáadott értéket látnak abban, hogy a termékinformációkat digitális címkéken keresztül érhetik el – és pontosan ezt teszik ezrével minden egyes nap”– nyilatkozta Ulrich Adam, a spiritsEUROPE főigazgatója. “Az élelmiszerek címkézésére vonatkozó uniós szabályok közelgő felülvizsgálata lehetőséget kínál arra, hogy szabályozzuk az e-címkék használatát az élelmiszer– és italkészítményeken. Felszólítjuk az Európai Bizottságot, hogy ne szalassza el ezt az egyedülálló lehetőséget, és a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendeletre irányuló készülő javaslatba foglaljon bele az e-címkékre vonatkozó rendelkezéseket.”

Tavaly a spiritsEUROPE a borágazattal közösen elindította az U-Label-t, egy e-címkézési kezdeményezést, amely lehetővé tette a fogyasztók számára, hogy egy QR-kód segítségével hozzáférjenek az általuk vásárolt borokkal és szeszes italokkal kapcsolatos információkhoz.

“Politikai iránymutatásra és szabályokra van szükségünk ahhoz, hogy ezt az innovatív, előremutató megközelítést továbbfejlesszük, és biztosítsuk, hogy a digitális fogyasztói információk valósághűek, megbízhatóak és pontosak legyenek” – tette hozzá Adam.

Forrás: Trade magazin