A modern fogyasztók transzparenciát követelnek

A fenntarthatóságra és etikus viselkedésre vonatkozó állítások egyre fontosabbá válnak a fogyasztók számára, akik már nem csak tápláló élelmiszereket szeretnének fogyasztani, hanem olyan gyártói márkákra és kereskedelmi márkákra költenék a pénzüket, amelyek egy minden szempontból egészségesebb világ létrejöttét támogatják.

Sherry Frey, a Nielsen IQ egyik vezető munkatársa szerint

fogyasztók

A fogyasztók a wellness-t, vagy jóllétet ma már nem csupán a saját egészségi állapotukkal, hanem a bolygó egészségével is azonosítják, csakúgy, mint a társadalmi felelősségvállalással és a mások jólétével való törődéssel. A vállalat által elkészített globális „wellness” jelentés szerint a fogyasztók 61 %-a úgy gondolja, hogy a környezet negatív hatással van saját egészségére. És bár nem a világjárvány váltotta ki ezeket a tendenciákat, ugyanakkor felgyorsította őket azáltal, hogy a fogyasztókat életük, értékrendjük és céljaik átgondolására ösztönözte.

Ez eredményezheti azt, hogy az „erőszakmentes” címkével ellátott termékek értékesítése 79%-kal, a „ketrecmentes tartásból” felirattal ellátott élelmiszerek eladása 25 %-kal, a „Fair Trade”-ből származó termékek forgalma pedig 26 %-kal nőtt az utóbbi időben.

Nagyjából a vásárlók 72 %-a gondolja úgy, hogy a transzparencia számára nagy, vagy rendkívüli fontossággal bír. A Nielsen képviselője megjegyezte, hogy a kutatásuk szerint a fogyasztók az elkövetkező két évben hajlamosabbak lesznek olyan márkáktól vásárolni (+15%), amelyek transzparens módon nyilatkoznak a céljaikról és az általuk felhasznált összetevők beszerzési láncáról (+17%).

Ez pedig kiváló lehetőséget jelent a márkák és a kiskereskedők számára olyan címkék kialakítására, amelyek felkeltik a vásárlók érdeklődését.

A Nielsen képviselője elmondta, hogy

nagy lehetőséget látnának a márkák és a kereskedők közötti együttműködés javítására azon a téren, hogy a termékeiket a digitális/online térben ellássák a termékeiket mindazokkal a kiegészítő információkkal, amelyek érdekesek lehetnek a fogyasztók számára. Az e-kereskedelem éves auditjai során ugyanis rendre azt tapasztalják, hogy a fogyasztók számára növekvő fontossággal bíró, „kulcs állítások” nem jelennek meg a termékekhez kapcsolva, így sem a fogyasztók választását, sem a transzparencia növekedését nem segítik elő. Pedig azok a kiskereskedők, akik képesek ilyen termékeket felvonultatni, bizonyára jó lehetőséget kapnának a piaci részesedésük növelésére, ugyanis a vásárlók 64 %-a nyilatkozik úgy, hogy márkát váltanának, ha a jelenleg a címkéken találhatónál alaposabb tájékoztatást kapnának.

A Nielsen képviselője azt is elmondta, hogy a csomagoláson, vagy a boltokban kihelyezhető marketing felületeken található hely- és információ-mennyiség nyilvánvalóan limitált, viszont az online tér gyakorlatilag végtelen. Ezért nagy lehetőség rejlik abban, hogy legalább az online vásárlók számára elérhetővé lehetne tenni ezeket a részletesebb információkat. És bár ez pofonegyszerű és kézenfekvő megoldásnak tűnne, mégis nagyon sok vállalkozás még az alapvető tájékoztatást sem adja meg online vagy teszi lehetővé, hogy a vásárlói a számukra fontos kritériumok alapján válasszanak a termékekből.

Forrás: trademagazin.hu