– Fontos értenünk és ismernünk a hús minőségét befolyásoló termékjellemzőket, hiszen hús és hús között is van különbség. A Bonafarm Csoport és az MCS Vágóhíd Zrt. együttműködése nyomán valósultak meg azok a fejlesztések, melynek eredményeként 2018 végén az üzletek polcaira kerültek a magas hozzáadott értékkel rendelkező PICK Friss hús prémium termékei – tudjuk meg Géger Gyopártól, a PICK brand managerétől.
A termékelőnyök feltüntetésére kiemelt figyelmet fordít a PICK Friss hús a csomagolásán. E magas hozzáadott értékkel rendelkező húsok származása ugyanis nyomon követhető, 100%-ban megbízható, magyar gazdaságból származnak, a farmtól az asztalig, a teljes folyamatot átlátja és felel érte az MCS Vágóhíd Zrt.
– Fogyasztóként így biztosak lehetünk abban a minőségi garanciában, ami három pillérre épül: tanúsítottan 100%-ban GMO-mentes termelésből, antibiotikum-mentes takarmánnyal hizlalt sertésektől származik a hús, a megfelelő tartási körülményeket pedig a magas állatjóléti tanúsítvány bizonyítja. Mindez fontos szempont, ugyanis biztos pontot jelenthet életünkben, ha találunk számunkra olyan minőséget garantáló márkát és terméket, amelyet bármikor kompromisszumok nélkül választunk. A jó alapanyag kiválasztása ugyanis épp olyan fontos, mint a jól bevált recept – hangsúlyozza Géger Gyopár.
Széles vegán kínálat otthon és a vendéglátóhelyeken
– A vegán, vegetáriánus és flexitáriánus fogyasztókat kiszolgáló termékcsaládunk tagjait a METRO Chef Veggie brand egyesíti. Jelenleg két fő termékcsoportot foglal magába a márka: a növényi húsalternatívákat és a növényi italokat. Másfelől pedig nagykereskedőként egyre több beszállító keres fel bennünket glutén-, tej-, tojás-, hús- vagy cukormentes termékeikkel – tájékoztat Tulkán Tímea, a METRO kereskedelmi aktivitások és saját márka vezetője, aki azt is elárulja, hogy mentes kategóriába tartozó termékeik forgalma az idei pénzügyi évben 64%-kal növekedett az előző év ugyanezen időszakához képest.
Meglátása szerint ebben a kategóriában az árérzékenységet nagyban befolyásolja, hogy melyik fogyasztói csoport vásárolja a mentes terméket. Aki egészségügyi szempontok miatt dönt a mentes termékek mellett, a teljes kosárra figyel, és emiatt árérzékeny az egyes termékekkel szemben, hiszen a mindennapi életét kell köréjük építenie.
– Mivel a mi kulcsvevőink a vendéglátóipar és a kiskereskedelem képviselői, e tekintetben a vendégek megfelelő kiszolgálásának igénye a döntő. A vendéglátós megfelelő étel- és italkínálatot szeretne nyújtani a speciális étkezési igénnyel érkező vendégei számára, a kiskereskedő pedig a boltja árukészletében szeretne mentes termékeket szerepeltetni – teszi hozzá a szakember.
A piac alapvetően a végfelhasználókra fókuszál, a mentes termékeket ezért kifejezetten kis kiszerelésben árulják, amit egy vagy két személy tud felhasználni a konyhában. A vendéglátós számára viszont a legtöbb termékből nagy kiszerelés szükséges, emiatt kínál a METRO például laktózmentes tejfölt vödrös kiszerelésben.
– Az idei év újdonságai a METRO Chef Veggie növényi italaink rizs-, kókusz-, mandula és barista zab formában, a vendéglátóipari reggeliztetéshez is alkalmas nagy kiszerelésben kínált, teljes kiőrlésű ARO gabonapelyhek, valamint az 500 grammos METRO Chef tartósítószer-mentes szeletelt csirkemellsonka. Az egyik fontos sarokpontja a fejlesztéseinknek a kulcscikkek HoReCa számára vonzó kiszerelése. Komoly fejlesztési lehetőséget látunk a konyhakész mentes megoldásokban és a ready-to mentes ételekben – vetíti előre a kereskedelmi aktivitások és saját márka vezető.
Autentikus húsizek - húsmentesen
– Sőt, elindultak a saját márkás termékfejlesztések is, ami ugyancsak azt bizonyítja, hogy potenciált látnak e termékkörben a partnereink – mutat rá Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője.
Azt tapasztalja, hogy az árérzékenység ebben a szegmensben kevésbé domináns, sokkal fontosabbak az egészségügyi okok: a mentesség, a vegánságon túl a szója és a glutén nélküliség, az összetétellista és az íz. A gyártók szüntelenül fejlesztik termékeiket, igyekeznek optimalizálni a fehérjét úgy, hogy az állag és az íz ne sérüljön. Kiszerelések esetében leginkább a szeleteltek népszerűek, azonban csomagolás terén még fejlődnie kell az iparágnak a környezettudatosság irányában. Már minden csatornán kaphatóak a vegán húshelyettesítő termékek. Mivel a diszkontok erősítettek ebben a szegmensben, ezáltal még szélesebb körben váltak elérhetővé a vásárlók számára.
– A szendvicsfeltétjeinket és a frankfurtinkat kedvelik leginkább a fogyasztók. Nemrégiben vegán ízesítésű májassal és 2-féle ízű szalámival (csemege és csípős) jelenünk meg a piacon. „Csőben” van vegán steakünk, és kebabunk, amelyek igazi húsimitátumok, nagyon autentikus ízekkel. 2023-ban a meglévő kategóriák portfóliójának bővítésére (új ízek, új kiszerelések) helyezzük a fókuszt, mellette pedig teljesen új termékcsaládok fejlesztésén is dolgozunk – nyilatkozza Szappanos Péter.
Saláták, kis kiszerelésben
– Az allergéneket is tartalmazó salátatálainkat az üzem többi részétől teljesen elkülönített teremben készítjük, így csomagolt salátáinkat bátran választhatják a gluténérzékenyek is – emeli ki Szalai Judit, az Eisberg Hungary Kft. kereskedelmi vezetője.
2022 első 5 hónapja nagyon jól sikerült a vállalat számára, a pandémia előtti szintre ugrott vissza a salátáik iránti kereslet. Augusztustól viszont kevésbé szerencsés trend indult el, melynek a hatásait a mai napig érzékelik. Új partnereik bevonásának köszönhetően összességében kg forgalomban jobb eredményekkel rendelkeznek, mint egy évvel korábban.
– Salátáink kisebb mértékben drágultak, mint a KSH által riportált zöldség-gyümölcs infláció, ennek köszönhetően a termékeink továbbra is keresettek. Fogyasztóink között vannak kevésbé árérzékenyek, akik lojálisak a márkához, az adott termékhez, és vannak olyanok is, akik az aktuális akciós terméket választják, számukra kiemelkedően fontos az ár. Mindkét típusnak igyekszünk vonzó ajánlatokkal kedveskedni – jelzi Szalai Judit.
Mint mondja, a pandémia óta folyamatosan erősödik a kisebb kiszerelésű termékeik iránti kereslet. Az egyadagos salátamixek praktikusak, egy étkezés során elfogyaszthatók, nem kell észben tartania a vásárlónak, hogy a hűtőben tárolt maradékot 1-2 napon belül meg kell ennie. Most már négy, kisebb kiszerelésű salátakeverék közül választhatnak a fogyasztók: a káposztás, western motívumra felfűzött, Ranch és Farmer mixek és az ízletes, izgalmas Az Én Salátám, A Te Salátád közül.
– Az utóbbi hetek egyértelműen legnépszerűbb termékei az Az Én Salátám és az A Te Salátád termékpár, amely izgalmas, új, komplementer csomagolást kapott február elején. Szokás szerint rengeteg ötletünk van, új termékkategóriában is gondolkodunk és jelenleg a májusi kampányunkra fókuszálunk. Bízunk benne, hogy a „Salátázás Hónapja” kampányunknak köszönhetően még több emberhez és még többször juttatjuk el a salátázás örömét – mondja a kereskedelmi vezető.
Forrás: Trade magazin