„Vállalatunk számára a vevők kiszolgálásában elsődleges szempont a kiemelkedő színvonal, amelyet különböző tanúsítványokon keresztül független szakmai szervezetek is megerősítenek. Cégünk büszke arra, hogy évről-évre folyamatosan megfelel azoknak a magas elvárásoknak és szigorú követelményeknek, amelyek garantálják, hogy üzleteinkben mindig a legjobb minőségű árucikkek kerülnek a polcokra azokból az élelmiszer-termelő üzemeinkből, logisztikai központjainkból, amelyek megfelelnek a legszigorúbb élelmiszer-biztonsági előírásoknak is. Örömmel tölt el bennünket, hogy ezen törekvésünket a vásárlóink is visszaigazolják, ezt támasztja alá az a felmérés, amelyben a véleményükre és tapasztalataikra kérdeztek rá a megbízott piackutatók”
– mondta a Maczelka Márk a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. A legtöbb tanúsítvány esetében az áruházlánc nemcsak a törvényileg kötelező elvárásokat teljesíti, de önként vállal olyan nemzetközi auditokat is, amelyek még inkább megerősítik a magas minőségre való törekvést.
A SPAR Magyarország megbízásából a Nielsen IQ 2023 elején egy kérdőíves kutatás segítségével készített felmérést azzal kapcsolatban, hogy mennyire fontos a fogyasztók, és ezen belül a SPAR és INTERSPAR vásárlói számára az, hogy az általuk választott kiskereskedelmi lánc rendelkezik-e nemzetközileg elismert minőségbiztosítási tanúsítványokkal. A kutatás eredményei megmutatták, hogy a SPAR-csoport vásárlói alaposabb és mélyebb tudással rendelkeznek a minőségirányítási rendszerek és a vevőközpontúságot garantáló tanúsítványok terén. Az adatokból kiderült, hogy miközben az összes megkérdezett kétharmada tekinti fontosnak, hogy egy szolgáltatás vagy egy árucikk rendelkezik-e nemzetközileg elismert minőségértékeléssel, addig a hazai üzletláncnál vásárlók több mint háromnegyede jelezte vissza: odafigyel ezekre az információkra, és fogyasztóként relevánsnak tartja azokat. A vásárlók fontosnak tartották, hogy az élelmiszerek évszaktól függetlenül megőrizzék a minőségüket a szállítás során, ellenőrzött és komoly elvárásoknak is megfelelő logisztikai központokból kerüljenek ki, vagy hogy a húsáruk és kényelmi ételek olyan üzemekben készüljenek, amelyeket a kötelezően elvárt élelmiszer-biztonsági előírásokon túl független tanúsító szervezet is ellenőriz.
Minőség, szeretem
A SPAR és INTERSPAR vásárlók tudatosságát jelzi, hogy miközben az összes megkérdezett kevesebb, mint fele állította magáról, hogy vásárlásait többnyire olyan üzletben végzi, amelyikről biztosan tudja, hogy megfelel az ISO-minősítéseknek, addig az INTERSPAR hipermarketek vásárlói körében ez az arány 56, míg a SPAR szupermarketek vásárlói körében 62 százalékos volt. A SPAR vásárlók 57%-a egyetértett azzal az állítással, mely szerint az ISO minőségirányítási rendszerek segítik a vállalkozásokat, hogy egységesen magas minőségű szolgáltatásokat nyújtsanak. Minden második SPAR és INTERSPAR vásárló hallott már arról a tényről, hogy az ISO minősítést független, akkreditált tanúsító szervezet állítja ki. Zömük, vagyis több mint 80%-uk tisztában volt vele, hogy a SPAR bicskei Regnum Húsüzeme már 2010 óta, míg az üllői SPAR enjoy. convenience üzem 2022 óta rendelkezik ISO szabvánnyal. Ezen kívül azt is tudják a vásárlók, hogy a SPAR-üzleteknek van a minőséget és vevőközpontúságot garantáló ISO-tanúsítványuk.
Forrás: Trade magazin