Termékvisszahívások

Termékvisszahívások? Mikor? Miért? Ön is mindig későn értesül? Itt megnézheti, mely termékeket hívták vissza az elmúlt fél évben.
termekvisszahivasok

Az élelmiszerlánc meglehetősen bonyolult és összetett hálózatában fontos, hogy minden szereplő (vállalkozó-hatóság-vásárló) tisztában legyen saját felelősségi körével. Elengedhetetlen a megfelelő partnerségi viszony kialakítása, melynek legfontosabb eszköze az információ-megosztás, a kommunikáció. Azaz, ha bármelyik szereplő tudomására jut, hogy egy élelmiszerlánc-termék nem felel meg az élelmiszerbiztonsági előírásoknak, azt tudatja a lánc többi szereplőjével. Fontos hangsúlyozni, hogy az önellenőrzésből eredő termékvisszahívás teljesítése a felelős vállalkozói magatartás alapköve, és transzparenssé tétele a fogyasztói érdekeket maximálisan szem előtt tartó vállalkozás jellemzője, ami a vállalkozást pozitív irányba minősíti.

Mit tehet...?

Amennyiben az által behozott, előállított, feldolgozott, gyártott, forgalmazott termék nem felel meg az élelmiszerlánc-biztonsági követelményeknek meg kell tennie a szükséges intézkedéseket (forgalomból való kivonás, termékvisszahívás) és haladéktalanul tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet, valamint termékvisszahívás esetén a vásárlókat. A visszahívási mechanizmusok életbe léptetéséhez a vállalkozóknak önellenőrzési, minőségbiztosítási, nyomon követési rendszereket kell működtetniük.

A vásárlói tudatosság egyik ismérve, hogy amennyiben kifogásolható termékkel találkozunk, azt jelezzük a vállalkozásnak (általában a vásárlás helyén), valamint bejelentjük az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóságnak. Ezzel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a vállalkozó megtehesse a szükséges intézkedéseket (termékvisszahívás, forgalomból történő kivonás) és a nem megfelelő termék kikerülhessen az élelmiszerláncból (megsemmisítés, más, nem élelmiszer/takarmány célú felhasználás).

A tudatos vásárló tisztában van azzal, hogy a vállalkozások által közzétett, önellenőrzésből eredő termékvisszahívások a vállalkozás pozitív megítélését segíti.

Segíti a vállalkozásokat a termékvisszahívásban (útmutató), megosztja a szükséges és hiteles információkat a nagyközönséggel. Amennyiben nem megfelelő a vállalkozói intézkedés, akkor a törvény erejével kikényszeríti azt.

Termékvisszahívások

Bertolli Pesto Calabrese szósz piros paprikával, ricottával és extra szűz olívaolajjal,
Dátum: 2023.08.24.
Probléma jellege: nem jelölt mustár allergén
SPAR B minőségű rizs, 1 kg
Dátum: 2023.10.30.
Probléma jellege: határérték feletti kadmium-tartalom
Morbier A.O.P sajt
Dátum: 2023.10.27.
Probléma jellege: Escherichia coli baktérium lehetséges jelenléte
Auchan BIO BULGUR 500 g
Dátum: 2023.10.07.
Probléma jellege: határérték feletti növényvédőszer-maradék
Coop mézes puszedli, fahéjas, kakaós, vaníilaízű
Dátum: 2023.10.04.
Probléma jellege: minőségmegőrzési időn belüli termék romlás
Coop - Jó nekem! puffasztott rizsszelet (sós, magvas, natúr)
Dátum: 2023.09.06.
Probléma jellege: határérték feletti kadmium tartalom lehetséges jelenléte
Dárdás Főtt, füstölt, gyorspácolt császárszalonna, 300 g
Dátum: 2023.07.06.
Probléma jellege: nem jelölt szója allergén
ARDO Wok Mix (1 kg, 2.5 kg)
Dátum: 2023.05.25.
Probléma jellege: mérgező növényi részek (burgonya bogyó termése) lehetséges jelenléte
Previous slide
Next slide

Lassan jut el az információ a vásárlókhoz a visszahívott termékekről?

Van rá megoldásunk!
A visszahívott termékekről a vásárlók már a visszahívás pillanatában értesülhetnek!