Business Days 2022

A Seacon Europe is részt vett a Trade Magazin által szervezett Business Days 2022 konferencián, Tapolcán szeptember 19. és 23. között. A rendezvény a TRADE JÁTSZÓTÉR nevet viselte, a játszótér motívum végig kísérte az 5 napos programsorozatot, ahol megjelentek az FMCG-piac aktualitásai kereskedelmi, beszállítói, HoReCa- és szolgáltatói oldalon.

Tapasztaltuk, hogy az elmúlt két év után a jelenlegi helyzet is megannyi kihívást támaszt a szakma minden szereplőjével szemben – de egészen másokat, mint korábban. Játszótéri hasonlatokkal élve: „sokan érezték, az elmúlt két évben már, hogy lefelé csúsznak a csúszdán, sokan kényszerültek hintázni, ami sose visz előre, mert pont úgy lendül fel, mint aztán vissza, vannak, akik jó pozícióból próbálták kiütni mások bábuit, vagy csak egyszerűen libikókáznak már jó ideje, de a mászókán is egyre többen küzdenek, hogy a homokozóról már ne is beszéljünk … Persze, mindez nem játék, sőt!” Sok még a megválaszolatlan kérdés: hol fognak megállni az árak – hogy látja a helyzetet a beszállítói kör és a kereskedelem; meddig emelkedhet az infláció; meddig tartanak ki a vásárlók és hogy csökken a vásárlóerő; ki hogyan tud megküzdeni a munkaerő hiányával; milyen új stratégiákkal lehet, ha és ahol lehet az alapanyaghiányt kivédeni … – ezekről a kérdésekről, és persze sok minden egyébről is szó esett; „a legfrissebb adatokkal a legújabb bejelentések mellett, a legfelkészültebb játszótársakkal, játszótéri kötetlen beszélgetéseket idézően” találkozhattunk.

játszótéri

A rengeteg érdekes előadás és izgalmas kerekasztal-beszélgetés mellett találkoztunk Antal Emesével, a Táplálkozás, Életmód, Testmozgás (TÉT) Platform szakmai vezetőjével is, aki a tápértékjelölés témaköréről beszélt, illetve ismertette egy friss – 2022. augusztusi – tápértékjelölési projekt néhány kiemelkedő részletét – a kutatás egyik fő támogatója a Seacon Europe volt. A kutatás azért is kiemelkedő jelentőségű, mert a magyarok egészségi állapota nem kielégítő, túl sok zsírt, túl kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, túl keveset mozognak. A jobb egészségi állapot eléréséhez szükség van a fogyasztók edukációjára, jobb tájékoztatására. A fogyasztók nagyrésze gyakran megnézi elolvassa a címkéket, azonban kevesen vannak azok, akik elégedettek a címkéken szereplő információkkal, hiszen gyakran sokkal részletesebben szeretnének tájékozódni az adott élelmiszerekkel kapcsolatban.

A kutatás eredményeit és a konferencián elhangzott trendeket figyelembevéve folytatjuk a QST szoftverünk fejlesztését, hogy minél jobban ki tudjuk szolgálni meglévő és leendő ügyfeleink igényeit.

A konferenciáról bővebben itt tájékozódhatnak.