A vállalat piackutatási adatok alapján igyekszik megérteni a fogyasztók elvárásait és ezekre támaszkodik a termékfejlesztés során.
A vállalat azt jósolja, hogy a bélegészség már nem csupán a hasi komfortérzetről szól. A holisztikus egészségre és általános jó közérzetre vágyó fogyasztók ugyanis egyre inkább tisztában vannak azzal, mekkora hatással van a belek állapota az immunrendszer, az agy és az izomzat egészségére.
A globális fogyasztók 45%-a fogyaszt alternatív növényi termékeket személyes preferenciák alapján és úgy gondolva, hogy a növényi fehérjék táplálóak. A növényi termékek általában elég jók ahhoz, hogy azokat egyszer megkóstolják, ám a vásárlás ismétlése a termékek kellemes ízétől és tápértékétől függ. A FrieslandCampina szerint 2024-ben (és utána is) tovább fejlődik az alternatívfehérje-innováció az olyan technológiák előtérbe kerülésével, mint a precíziós fermentáció. E technológiát a vállalat belső fogyasztói kutatása szerint a brit fogyasztók mindössze 14%-a és az amerikai fogyasztók 23%-a ismeri. Az eljárást ismerők érzelmei pedig vegyesek az ily módon készült termékek ízével és biztonságosságával kapcsolatban, ugyanakkor látják, hogy az eljárásnak környezetvédelmi és állatjóléti előnyei is vannak.
Márpedig a márkareputáció a cég szerint 2024-ben a fenntarthatóságon áll vagy bukik, ugyanis a fogyasztók aktívan keresik az olyan élelmiszereket, amelyek egyszerre támogatják a bolygó és az emberek egészségét. Látva, hogy a fogyasztók egy része szkeptikus a vállalatok fenntarthatósággal kapcsolatos állításaival szemben, a FrieslandCampina szerint a gyártóknak érdemes a hosszú távú üzleti siker érdekében megbízható és kézzelfogható adatokat bemutatniuk ezek alátámasztására.
2024-ben a fogyasztók egyre inkább tudatába kerülnek életkoruk, nemük, genetikájuk és életmódjuk által meghatározott egyedi táplálkozási igényeiknek, és személyre szabott megoldásokat keresnek majd ezek kielégítésére. A vállalat a márkák számára lehetőséget lát a személyre szabott táplálkozási alkalmazások fejlesztésében, melyekből a kínálat egyelőre nem túl széles. A vállalat trendjelentése kiemeli, hogy a fogyasztókban egyre nagyobb az igény arra, hogy egészségüket és aktivitásukat a kor előrehaladtával is megőrizzék, és az idősebb fogyasztók étrendjüket is e célnak rendelik alá. Ugyanakkor a FrieslandCampina Ingredients hangsúlyozza a kiváló minőségű tápanyagok, például a fehérje szükségességét az izomerő megőrzésének és a betegségekből való felépülésnek a támogatására.
Forrás: Trade Magazin