Intézkedéseink kulcsfontosságúak – vegyen részt bennük!
„Őrizd meg a növények egészségét, védd az életet” – ez a kampány üzenete, és ebben mindannyiunkra nagy szükség van! A témában érdeklődőknek érdemes felkeresniük a #PlantHealth4Life webhelyet, ahol megismerhetik, hogyan óvhatják meg a növények egészségét. Most néhány tippet olvashatnak a teljesség igénye nélkül:
- Az Unión kívülre utazik? Ha beleszeret egy egzotikus növénybe, fényképezze le, viszont a magokat ne vigye haza. Ellenkező esetben új, a poggyászában utazó kártevőket terjeszthet el.
- A kártevők és betegségek a megvásárolt növényekkel is bejuthatnak, ha azokat nem megfelelően ellenőrizték, és tanúsították. Amikor az EU-n kívülről, online felületen vásárol növényeket, győződjön meg róla, hogy azok megfelelő növényegészségügyi bizonyítvánnyal rendelkeznek.
- Beszéljen gyermekeivel a növények fontosságáról, hogy utat mutasson a növényegészségügyi nagykövetek fiatalabb nemzedékének.
A kampányt mindenki támogathatja a #PlantHealth4Life webhelyen (az összes uniós nyelven elérhető) sajtóanyagok, videók és közösségi média-bejegyzések megosztásával. Együtt egészségesebb jövőt biztosíthatunk magunknak, közösségeinknek és a környezetünknek!
Tudnivalók a kampányról
A #PlantHealth4Life többéves kampány, amelyet az Európai Bizottság kérésére hívtak életre, és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint viselkedések mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg: Belgiumot, Ciprust, Csehországot, Észtországot, Finnországot, Görögországot, Magyarországot, Lettországot, Litvániát, Montenegrót, Észak-Macedóniát és Szlovéniát. Ezenfelül 3D-s videóinstallációk nyújtanak magával ragadó élményt az EU-n kívüli utazások három legforgalmasabb csomópontjában: Amszterdamban, Madridban és Milánóban
Az EFSA feladata és missziója
A visszahívás részeként elengedhetetlen az ügyfelekkel és a fogyasztókkal való kommunikáció. E kommunikáció során gyakran elkövetett hiba, hogy erős szavakat használnak, esetleg hárítják saját felelősségüket, és más vállalatokat, partnereket tesznek meg bűnbaknak. Ez a viselkedés az érintett vállalatokat és a fogyasztókat jogi lépésekre késztethetik.
A kommunikáció során a gyártónak a tényekhez kell ragaszkodni az érintett termékek és a szóban forgó kérdések tekintetében. Ha a kiváltó okok nem teljesen egyértelműek, akkor érdemes csak azt közölni, hogy azok kivizsgálása még folyamatban van. Az ügyfelektől és fogyasztóktól való bocsánatkéréskor általános nyelvezetet érdemes használni.